ایجاد یک لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان ها
ایجاد یک لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان ها

رییس دانشگاه فرهنگیان خبرداد:

ایجاد یک لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در ساختار جدید دانشگاه فرهنگیان یک لایه مدیریتی جدید در سطح استان ها ایجاد می شود.

به گزارش (ایسنا) - منطقه یزد، مهرمحمدی در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه مدیریت مانند دوی امدادی است که در راستای بهینه سازی توان و استفاده از انرژی های تازه صورت می گیرد، اظهار کرد: یک مدیر مانند یک دونده نشان خود را به فرد دیگری تحویل می دهد تا مسیر را با قدرت و قوّت ادامه دهد و ما با تغییر در مدیریت ها سعی می کنیم خون تازه ای را در 100 واحد تحت پوشش دانشگاه فرهنگیان جاری کنیم.

وی ادامه داد: این تغییرات از امروز با انتصاب سرپرستان جدید پردیس های یزد آغاز شد و به تدریج به منظور اعتلا بخشیدن به دانشگاه فرهنگیان در سایر پردیس ها دنبال خواهد شد.

مهرمحمدی افزود: تشکیلات سازمانی جدید دانشگاه فرهنگیان در دستور کار هیأت امنای این دانشگاه قرار دارد و یک لایه مدیریتی جدید در سطح استان ها در نظرگرفته شده تا پردیس ها و مراکز موجود در هر استان، زیر نظر یک مدیریت واحد قرار گیرند.

وی ایجاد 33 حلقه تشکیلاتی برای سازمان دانشگاه فرهنگیان را موجب چابکی و چالاکی در سازمان و صرفه جوئی در هزینه ها و کم شدن پست های سازمانی دانست.

وی راه‌اندازی گروه‌های آموزشی و پژوهشی، ایجاد کارگروه برنامه درسی، تدوین اسناد درون سازمانی، منشور مدیریتی، تدوین میثاق نامه، تدوین منشور حقوق دانشجویان و تهیه منشور فرهنگی دانشگاه را از دیگر برنامه هایی ذکر کرد که در دستور کار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

مهرمحمدی اظهار امیدواری کرد که کارگروه برنامه درسی بتواند با عنایت به اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، زمینه تربیت معلمانی را در دانشگاه فراهم کند که گونه جدیدی از معلمی باشند که مورد انتظار و تراز جمهوری اسلامی است.

این مسئول ضرورت توجه به بعد فرهنگی دانشگاه فرهنگیان را خاطرنشان کرد و افزود: مخاطبان اصلی این دانشگاه معلم هایی هستند که بار اصلی نظام، تحقق آرمان ها و اجرای سند تحول و توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت را به دوش دارند بنابراین باید به لحاظ فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان را غنا بخشیم و فضائی را فراهم کنیم که مروّج و منادی ارزش ها، فضیلت ها و رسالت هائی باشیم که برای معلم در نظر می گیریم.

وی بهره مندی از اساتید واجد شرایط علمی را از حقوق مسلّم دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: از آنجائی که بیش از دو سوم اساتید این دانشگاه از نیروهای غیرموظف هستند، کار ساماندهی نیروی آموزشی و پرورشی دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، در پایان با تقدیر از زحمات احمد شیرزاد و امامی سرپرستان قبلی دانشگاه فرهنگیان پردیس پسران شهیدان پاک نژاد و پردیس خواهران فاطمه الزهرا(س) یزد، دکتر فضل الله رضائی و دکتر صدیقه ناظمیان را به عنوان سرپرستان جدید پردیس های دانشگاه فرهنگیان در یزد معرفی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که مدیران جدیدی که در این عرصه پا می گذارند با تأسی از خلوص و صداقت بتوانند گامهای بلند تری را به منظور اعتلای دانشگاه فرهنگیان بردارند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: